الزام حضور چهار ناظر برای ساختمانهای بالای ۱۵۰۰ متر

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، مهندس رضا حیدریون معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درگفت وگو با شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران(صما) با اعلام این مطلب گفت: درشرایط فعلی امر نظارت برساختمانها توسط یک مهندس که دارای تخصص عمران است صورت می گیرد و این مهندس به صورت همزمان برسایر موارد ساخت وساز شامل برق،مکانیک و معماری نظارت می کند که این  مساله حوادث جانی بیشماری نظیر گازگرفتگی،برق گرفتگی و ... را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: براین اساس و باتوجه به اینکه اجرای طرح شناسنامه فنی ساختمان فعلا برای ساختمان های بالای سه هزار متر الزامی است،سازمان نظام مهندسی ساختمان به شهرداری تهران پیشنهاد داد که حضور چهار ناظر برای ساختمانهای بالای 1500 متر مربع را الزامی کند که بعد از برگزاری چندین جلسه کارشناسی خوشبختانه این مهم با واکنش مثبت مقامات شهرداری مواجه شد و بدین ترتیب از اول ماه آینده ،اجرای این قانون برای ساختمانها اجباری می شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران  درتشریح نحوه حضور چهار مهندس ناظر شامل سازه،معماری ،برق و مکانیک درفرآیند ساخت وسازها گفت: براساس توافقهای صورت گرفته، قرار شده مهندسان ناظر درچرخه ساخت وسازها، حداقل هفت مورد گزارش تهیه کنند و با توجه به کنترلهای مضاعفی که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به عمل خواهد آورد قطعا این گزارشها جنبه واقعی خواهد بود.

وی درپاسخ به این سوال که آیا اجرای قانون مذکور درافزایش تعرفه خدمات مهندسی تاثیرگذار خواهد بود؟گفت: برخلاف تصور هزینه تعرفه خدمات فنی و مهندسی حدود 2درصد از قیمت تمام شده مسکن را تشکیل می دهد که  این امر به معنای آن است که اساسا خدمات مهندسی شبه رایگان است.

حیدریون خاطرنشان ساخت: ازاین اتفاق می توان به عنوان یک نقطه عطف بسیار مثبتی در ساخت وسازهای پایتخت یاد کنیم چرا که نتیجه آن باعث افزایش کیفیت واحدهای مسکونی و نیز واقعی شدن نظارت ها می شود و از طرف دیگر این امر باعث جلوگیری از اتلاف انرژی درساختمان سازی می شود.

92/1/27


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: